joi, 16 iulie 2009, ora 19.00 la Carturesti, Str. Arthur Verona nr. 13-15 va avea loc deschiderea expozitiei"Understanding History" pictura si desen semnataDragos Burlacu,
curator Cosmin Nasui
Ceausescu, idolul gadget-vintage- glamour, contemporan.Sangele scurs din instalatia istoriei este colorat dupa caz in roz sau alte culori fluorescente. Asta pentru ca istoria e “cool” iar miturile sunt reciclabile ca iconuri vintage. Iar daca Ceausescu ar mai fi inca in viata ar fi pe coperta revistelor glossy fara sa-si impuna acest lucru. Pentru ca idolul-dictator a avut o viata cu excentricitati de rockstar, ce fac din el un produs usor de vandut, mai ales turistilor Cultul lui Ceausescu a fost creat prin controlul tuturor artelor dirijate dibaci intr-o singura directie. Asa se face ca puterea imaginii lui Ceausescu constituie o atractie speciala mai ales ca icon pop sinonim cu fortarea inceputurilor civilzatiei urbane moderne, “la bloc”. Paradoxul face ca reprezentarea oarecum obligatorie, alta data, a lui Ceausescu in toate artele, sa fie acum o alegere deliberata a creativilor contemporani ce l-au transformat in stencil si graffiti pe blocurile gri.Dragos Burlacu il reprezinta pe Ceausescu atit in ipostaza de Conducator Suprem cat si in cea a omului atras de placeri uneori costisitoare. Cadrele acestor realitati trecute par fantastice. Compozitiile in care Ceausescu apare tragand cu arcul ori cu pusca, pasionat de sah, de vinatoare, sau de scufundari, in vizite de lucru, ori la tribuna gesticuland amplu sint inspirate din imaginile “Epocii de Aur”.Remarcabil este modul in care Dragos Burlacu abordeaza o fuziune de stiluri amestecind realismul cu expresionismul ori cu “bad painting”-ul. Usurinta cu care imbina stilurile si cea cu care trateaza subiecte “hard” este definitorie pentru pictura recenta a lui Dragos Burlacu.Intrepatrunderile realitatii cu adevarul si fictiunea in arta cu subiecte istorice ori politice depasesc granitele contextuale- angajate ale unor estetici relative, pentru a servi din plin mirajului mutatiilor istorice, devenind un pasaj obligatoriu al intregii creatii contemporane.
curator Cosmin Nasui
curator Cosmin Nasui
Ceausescu, idolul gadget-vintage- glamour, contemporan.Sangele scurs din instalatia istoriei este colorat dupa caz in roz sau alte culori fluorescente. Asta pentru ca istoria e “cool” iar miturile sunt reciclabile ca iconuri vintage. Iar daca Ceausescu ar mai fi inca in viata ar fi pe coperta revistelor glossy fara sa-si impuna acest lucru. Pentru ca idolul-dictator a avut o viata cu excentricitati de rockstar, ce fac din el un produs usor de vandut, mai ales turistilor Cultul lui Ceausescu a fost creat prin controlul tuturor artelor dirijate dibaci intr-o singura directie. Asa se face ca puterea imaginii lui Ceausescu constituie o atractie speciala mai ales ca icon pop sinonim cu fortarea inceputurilor civilzatiei urbane moderne, “la bloc”. Paradoxul face ca reprezentarea oarecum obligatorie, alta data, a lui Ceausescu in toate artele, sa fie acum o alegere deliberata a creativilor contemporani ce l-au transformat in stencil si graffiti pe blocurile gri.Dragos Burlacu il reprezinta pe Ceausescu atit in ipostaza de Conducator Suprem cat si in cea a omului atras de placeri uneori costisitoare. Cadrele acestor realitati trecute par fantastice. Compozitiile in care Ceausescu apare tragand cu arcul ori cu pusca, pasionat de sah, de vinatoare, sau de scufundari, in vizite de lucru, ori la tribuna gesticuland amplu sint inspirate din imaginile “Epocii de Aur”.Remarcabil este modul in care Dragos Burlacu abordeaza o fuziune de stiluri amestecind realismul cu expresionismul ori cu “bad painting”-ul. Usurinta cu care imbina stilurile si cea cu care trateaza subiecte “hard” este definitorie pentru pictura recenta a lui Dragos Burlacu.Intrepatrunderile realitatii cu adevarul si fictiunea in arta cu subiecte istorice ori politice depasesc granitele contextuale- angajate ale unor estetici relative, pentru a servi din plin mirajului mutatiilor istorice, devenind un pasaj obligatoriu al intregii creatii contemporane.
curator Cosmin Nasui