World Press Photo 2015 ajunge la București pe 7 mai.
Surpriza anului:
proiecții de filme și sesiuni ShortsUp
București, 20 aprilie 2015. World
Press Photo, cea
mai puternică expoziţie mondială de fotojurnalism, vizitată de peste 3.5
milioane de oameni în fiecare an, ajunge la Bucureşti pe 7 mai, prin eforturile
Fundației Eidos.
5.692 de
fotoreporteri și fotografi din 131 de țări au participat la ediția 2014 a
competiției WPP, expoziția aducând publicului român selecția celor mai
valoroase fotografii documentare din cele 97.912 imagini înscrise în concurs. Ediția acestui an aduce și
o nouă categorie, Long Term Projects,
ce s-a dovedit foarte populară încă din faza înscrierilor, adunând 14.583
imagini.
Marele câștigător al competiției, „Fotografia Anului 2014”, semnată de
fotograful danez Mads Nissen, va fi expusă în București alături de cele peste
100 de fotografii selectate de către juriul independent al competiției.
„Am adus WPP în România
cu misiunea de a inspira interesul românilor pentru fotografie ca artă. Anul
trecut, peste 48.000 de oameni ne-au vizitat expoziția și ambiția ne-a crescut:
anul acesta așteptăm
100.000 de oameni. Vrem să-i ajutăm pe
români să-și facă din consumul de artă, nu numai fotografie, un obicei. Ne
dorim ca publicul WPP să aibă parte de o nouă experiență anul acesta, selecția
fotografiilor este una cu totul specială care aduce noi subiecte în discuție. Odată cu ediția din acest an, ne-am
propus să începem transformarea WPP din expoziție într-o platformă de
evenimente culturale. Vă așteptăm cu proiecții de filme și sesiuni ShortsUp!”, spune
Cristian Movilă, Președintele
Fundației Eidos.
Pentru al patrulea an consecutiv, expoziţia, organizată de Fundaţia Eidos,
va fi deschisă publicului între 8 si 29 mai 2015, în Piaţa Universităţii.
·
Luni până joi de la 11:00 la 21:00;
·
Vineri: în
intervalul orar 11:00-22:00;
·
Sâmbată și duminică de la 10:00 la 22:00.
Parteneri
media: Pro TV; RFI; Evenimentul Zilei; Cosmopolitan; National Geographic; Beau
Monde; Esquire Special; Marie Claire; Hotnews; Paginademedia; Revista Tango Marea Dragoste; 9Am; Liternet;
Modernism; Markmedia; AdHugger; Artline.ro; Iqool; Redactia4fun; Revista LZR;
Teen Press; Veiozaarte.ro; Vernisaje.com; Vinsieu.ro; Urbo.ro; Radardemedia.ro.
Despre WPP
Expozitia călătorește în întreaga lume, în peste 100 de locații din peste
45 de țări, fiind vizitată de peste 3,5 milioane de oameni la fiecare ediție.
Fotografiile căștigătoare au fost alese de către un juriu internațional
independent, stabilit in Amsterdam si format din 19 experți, al cărui președinte a fost Michele McNally, Director
of Photography și Assistant Managing Editor la The New York Times.
Expoziția WPP este o inițiativă a World Press Photo Foundation, fondată în
anul 1955 în Olanda, și activează ca organizație independentă, non-profit, cu
sediul în Amsterdam. Competiția a debutat în 1955, când 42 de fotografi din 11 țări
au înscris peste 300 de fotografii pentru jurizare.
În 2012, expoziția a fost readusă pentru prima dată la București, după 18
ani de absență, prin eforturile Fundației Eidos, care a organizat expoziția și
în anii consecutivi următori.
Fundaţia Eidos a fost
înfiinţată în 2009 de artistul Cristian Movilă, pentru a declanșa potenţialul
comunităţilor creative din România, prin promovarea exprimării artistice
proaspete. Fundația își propune să inspire şi să susțină inițiativele artistice
contemporane românești, contribuind astfel la dezvoltarea societăţii.
Proiectele Fundației Eidos încurajează creativitatea, având încredere în rolul
de pionierat al artiştilor români - acela de a păstra proaspătă expresia artei
ca instrument de exprimare personală şi schimbare socială.