Artist Link - Eugen Alupopanu

"Îmi e greu să vorbesc despre Alupopanu ca artist în egală măsură cum îmi e greu să vorbesc despre omul Alupopanu. Până acum am încercat să-mi clarific de atât de multe ori ce e cu arta şi de fiecare dată găseam încă un aspect necunoscut, așa că am renunțat. Îmi place să cred ca arta e ca pescuitul, idee preluată de la David Lynch, el spunea că dacă vrei să prinzi peștii mici stai la suprafață și ”dai la plută” însă când tu vrei să prinzi ”peștele mare” trebuie să cauți în locul potrivit, trebuie să te scufunzi iar în adânc ideile sunt mari și abstracte acolo trebuie să cauți să elucidezi multiplele fațete ale artei. Așa am și început, cum era firesc, cu artele încetățenite: pictură, grafică, sculptură apoi am descoperit tot felul de permutări: instalația, performance-ul, video, foto. Trebuie să mărturisesc deasemenea că este extrem de important să întâlnești oamenii potriviți și mediul în care să-ți dezvolți ideile.

Acum pendulez între un performance în care merg să donez sânge pentru a face o lucrare din banii statului sau dau cu var niște desene de Perjovschi, o serie de pictură în care-mi bărbieresc frații, o instalație cu un pantof poleit sau scriu o poezie. Exemplele ar putea continua însă ceea ce cred întradevăr că mă pune în mișcare este acea foame de exprimare ce nu te lasă și te stăpânește ca un demon până nu este satisfăcută. Am încetat de ceva vreme să mai cred în teorii, ideologii sau alte forme de îngrădire a gândirii, ceea ce caut acum e doar pacea, liniștea și sensul lucrurilor mărunte din jurul meu." Eugen Apupopanu
                                               















Pentru mai multe detalii contactati artistul: e_pop_art@yahoo.com