we have the same feelings,220x200cm,oil on canvas,2010 |
În ciuda faptului că se află într-o plină formare artistică, fiind în continuare student la master, a ajuns să expună în galerii remarcabile cum ar fi Galerie Mie Lefever,Gent, Belgia sau Mihai Nicodim Gallery, Los Angeles,USA.
Datorită momentului bun prin care trece arta contemporană din Romania şi prin marele interes pentru artişti tineri, dar şi pentru activitatea lui, Robert Fekete a fost invitat la Prague Biennale 5, care va avea loc în perioada 19 Mai-11 Septembrie 2011. Participarea este cu atâtat mai importantă tinând cont că la ediţiile precedente(Prague Biennale 3 si 4) au participat artişti bine cunoscuti ca Victor Man, Serban Savu, Adrian Ghenie,Ciprian Muresan, Marius Bercea, Radu Comsa.etc.
untitled,287x198cm,oil on canvas,2010 |
Cursul principal celei de-a 5 ediţie a bienalei va fi în mare parte dedicată din nou picturii, intitulată “Expenaded Painting”, încercând să propună un nou sezon pentru pictura internatională.
"Secţiunea în care sunt implicat se numeste “The power of portrait” va fi curatoriată de Jane Neal, curator care are legături stranse cu arta romanească a carui focus în ultimi ani se îndreaptă spre arta din partea centrală şi de est a Europei.
Momentan sunt rezident pe perioada 2010-2012, cu Bursă “Vasile Parvan” la Accademia di Romania din Roma. Bursa respectivă este una dintre cele mai bune si de traditie pe care le dă statul român.
Perioada de cercetare constă în acumularea informaţiilor pe care le am la dispoziţie pentru developarea unui discurs coerent cât şi contactul cu Europa de vest."
untitled,189,7x134cm,oil on canvas |
Principala ocupaţie în ultima vreme a lui Robert Fekete este un “romantism fals” idee pornită de la lucrarea artistului german Caspar David Freidrich “Wanderer above the Sea of Fog”.
Personajele lui Robert vin plasate în faţa unui print pus pe un întreg perete, fiind menit ca o decoraţiune interioară, în care personajele stau cu spatele la privitor,ei nu sunt în peisaj ci sunt in fata peisajului, personajele sugerează stapanirea peste peisaj însă nu se vede nici o faţă, aşa că este imposibil de ştiut dacă perspectiva cu care se confruntă personajele sunt înveselitoare sau dramatice.Totul este redus la ceva fals, forţa unui loc sau spaţiu cu care traiesti zi de zi.
“Procesul de dobândire a unui "film propriu" este extrem de greu, iar explicaţia tematicii diverse poate fi o continuă cautare din perioada de formare artistică, experimentez cu tot, schimbi tema, schmbi mediul în care traieşti dacă este nevoie până se ajunge la un rezultat dorit.”
“Procesul de dobândire a unui "film propriu" este extrem de greu, iar explicaţia tematicii diverse poate fi o continuă cautare din perioada de formare artistică, experimentez cu tot, schimbi tema, schmbi mediul în care traieşti dacă este nevoie până se ajunge la un rezultat dorit.”