Anca Bodea - Persona, Galeria 418, Bucuresti


Galeria 418 Contemporary Art Gallery are placerea de a va invita joi 14 martie la orele 18.00 la sediul sau din Intrarea Armasului nr. 12, et.2, Bucuresti pentru vernisajul expozitiei personale a artistei Anca Bodea - Persona.

Cuvantul de deschidere la acest eveniment il va avea doamna Liviana Dan, curator.

Expozitia va fi deschisa in perioada 14 martie 2013 - 14 iunie 2013 la galeria 418 Contemporary Art Gallery din Intrarea Armasului nr. 12, Bucuresti.

Galeria este deschisa de luni pana vineri intre orele 11.00 si 19.00, dar va rugam sa va anuntati vizita contactand personalul galeriei - director Dr. Joana Grevers, mobile: +40 747 480 630, manager: Raluca Tanasescu +40 21 211 78 33.

Intrarea Armasului, Nr.12, Et.2

Sector 1, Bucuresti

www.418gallery.com

www.facebook.com/418contemporary.art.gallery

Anca Bodea s-a nascut la Cluj in 1982. Urmeaza studiile Facultatii de Arta si Design din Cluj, sectia de pictura. In 2003 obtine o bursa Erasmus pentru un an de zile la ” Institute des Beaux Arts “ din Liege, Belgia. In perioada 2006-2008 obtine bursa Vasile Parvan acordata de Accademia di Romania din Roma. In 2011 tinara artista primeste un internship la Peggy Guggenheim Museum, Venetia. Lucrarile sale fac parte din Art in Embassies Collection, Departamentul de Stat al SUA.

Pentru Anca Bodea fiecare pictura este ceea ce Gayatri Spivak numea o serie de indici ai „absentei unei prezente, o poveste mereu la trecut despre prezent”. Poate ca pictura in general este o structura locuita de urma trecutului, dar in acest caz picturile sunt o imaginare sau o aducere in prezent a urmelor trecutului sau a experientelor absente, sau urme ale urmelor. O pictura este „prezenta unei urme” si „urma unei prezente”.

Daca Frances Hodgkins folosea natura moarta ca forma de reprezentare a sinelui, Bodea prelungeste aceasta idee pictand incaperi, peisaje interioare care devin la randul lor autoportrete. Seria No Sleep este o alaturare magica a spatiului interiorizat si a experientei traite, Anca Bodea isi propune sa captureze diversele materiale si suprafete din fiecare camera. Si, la fel ca Hodgkins, Bodea transforma fiecare tehnica picturala intr-un prilej de a impregna fiecare suprafata, textura sau ton de culoare cu senzatie, emotie si memorie.

Autoportretul lui Frances Hodgkins este o marturie a absentei artistei, in locul ei vedem cateva dintre obiectele ei favorite, un vas, un pantof, un trandafir efemer. Picturile Ancai Bodea imagineaza spatii care au transformat-o si urmele pe care ea le-a lasat in aceste locuri. Pictand in ulei, cele doua artiste creeaza noi obiecte, care nu au existat pana atunci, si prin chiar aceasta zamislire a lor in prezent se exploreaza pe sine ca artiste si ca femei.

Anca Bodea creeaza lucrari personale care vorbesc despre placerea si starea de a se bucura de materiale, de pernele moi, de lumina calda a zilei, de sticla rece, de camasi de matase si de pielea modelata de forma corpului. Dincolo de bucurie si atingere, exista caderi in falduri si cute, o miscare elastica a materialului care tradeaza forma corpului celui care l-a atins. Alunecand intre absenta si prezenta, intre ceea ce este si nu este, obiectele poarta urmele acelora care de curand au intrat in contact cu ele. Si o data ce aceste obiecte, spatii si decoruri sunt pictate si exprimate, intamplarile emotionale cele mai puternice sunt readuse la viata. Pictura devine astfel un fel de maternitate sau de purtare in pantece par excellence, o ofranda, o daruire a sensului.

Mana artistei ingaduie unui obiect sa fie inteles, atins, luat si nascut.

                                                                                                                                                                   text Victoria Wynne-Jones - doctorand al Departamentului de Istoria Artei, University of Auckland