BUCHAREST BIENNALE 4 EVENIMENT PARALEL/ Goran Bjornberg/ PAVILION UNICREDIT














BUCHAREST BIENNALE 4 EVENIMENT PARALEL

JOI, 27 MAI, 2010, ora 19.00

Goran Bjornberg
Spatii narative, arta contemporana si formarea identitatii

Locatie: PAVILION UNICREDIT, Sos. Nicolae Titulescu nr. 1 (Piata Victoriei)

Arta contemporana cu trasaturile sale multimodale si dinamice ofera un spatiu narativ ce functioneaza ca un punct de plecare pentru practicile experimentale si artistic-pedagogice . Intelegand expozitia ca un loc de intalnire pentru educare, o arena sociala pentru crearea de inteles prin participarea activa si colaborare, oportunitati extraordinare apar in lucrul cu tinerii. Prin diversitatea sa arta contemporana are posibilitatea unica de a contribui la reflectii deschise si discutii despre teme, subiecte si naratiuni care la randul lor contribuie la formarea identitatii.
Crearea sinelui, a identitatii, este esentiala in dezvoltarea tuturor oamenilor. Pentru tinerii din ziua de azi acest proces pare mai complicat decat niciodata. Media si reclamele ofera stereotipuri care sunt greu de ignorat. Studiile arata ca tinerii sunt mai deschisi la arta contemporana decat alte grupuri tinta. Aceasta conferinta se concentreaza pe felul in care arta contemporana poate functiona ca un instrument de formare a identitatilor - constructia I-TOPIA.

Goran Bjornberg este seful departamentului de educatie de la Swedish Travelling Exhibitions si liderul unitatii de lucru ce se ocupa de productia tururilor si educatie. Face parte din consiliul FUISM (Asociatia Suedeza de Educatori Muzeali) si UKM (Intalnirea Culturii Tinere), o retea nationala de regiuni cu obiectivul de a dezvolta locurile de intalnire culturala si metode pentru a implica tinerii in viata de zi cu zi. Goran Bjornberg este in mod deosebit interesat de dezvoltarea unei pedagogii adaptata la grupurile tinta tinere, implicand copiii si adolescentii in procesele de invatare bazate pe arta si realizarea de expozitii. De asemenea, doreste sa dezvolte perspectiva teoretica in practicile de educare in muzee si galerii pentru a spori calitatea misiunii lor pedagogice.

http://www.bucharestbiennale.org/