Otilia Cadar / BEAUTIES AND BIRDS


"Lucrez acum la un proiect intitulat Frumuseti si Pasari. Acest proiect este o continuare a proiectului „Intimate Zoomorphism of Spirit” realizat in 2009 la Berlin.
Plecand de la aceeasi idee am restrans subiectul creand o relatie in care frumusetea si gratia umana sunt reflectate atat prin ele insele cat si prin simboluri animaliere. Simbolul animalier apare in stransa legatura cu omul purtator. 
De aceea il mai numesc si "Zoomorfologia frumusetii umane".

De ce frumuseti? In primul rand pentru ca nu m-am putut abtine. Sunt o mare admiratoare a frumosului si il vanez oriunde as fi. Prin frumos inteleg o atittudine, un gest, o atmosfera, o linie anume, gratie. Ceva ce te atrage fara nici o sansa de scapare si te face sa-ti lipesti privirea fara s-o mai poti desprinde. In al doilea rand pentru ca suntem inconjurati de suficienta uratenie, rautate si ura incat imi doresc sa inclin balanta in partea cealalta.



De ce pasari? Pentru ca dintotdeauna aceasta specie a regnului animaier a inspirat si simbolizat exact ceea ce vreau eu sa transmit: gratie, eleganta si frumusete. In plus, este un foarte puternic simbol feminin. Astfel le-am folosit ca pe niste proiectii ale personajelor umane. Un fel de cheie ce descifreaza o intentie, o dorinta sau un sentiment din intimitate.
Si pentru ca traim intr-o lume in care aproape totul este modificat genetic, mecanizat si industrializat, pasarile create poarta astfel de urme, avand elemente si mecanisme metalice.
Aceste elemenete apar recurent in lucrarile mele fiind un subiect ce ma tot apasa."
Pentru mai multe detalii vizitati site-ul artistei